klv 1000 buizen worden rood.

Met hoeveel watt sta jij rond te vonken?

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

klv 1000 buizen worden rood.

Berichtdoor peter815 » 13 okt 2011, 12:46

Hallo allemaal,
wie kan mij met een vraag helpen, ik heb een montova 8 antenne en hierop wil ik mijn klv 1000 lineair laten werken.
antenne loopt 1 op 1 in de 27.285, nu zet ik mijn klv aan regel hem af, en met de load knop krijg ik geen mooie dip, de afstem c staat helemaal dicht op o dus, de load staat op 5 wel goed.
na 10 seconden met 100 watt staan de buizen al rood.
ga ik naar de 26 500 waar de ant 1op 5 streep los loopt worden de buizen helemaal niet meer rood, en geeft de zaak 600 watt zonder probleem.
wat kan ik doen?
het niet goed krijgen van de eindtrap zou volgens mij kunnen dat hij zijn vermogen op de 27.285 niet kwijt kan en op 26 mc wel.
wat moet ik nu doen mannen?
een andere ant is geen optie want deze heb ik nog maar 4 maanden, en met een kl 500 met torren gaat het wel goed, zelfs met 150 watt loopt mijn ant op die 27.285 nog maar 1 streep los.
stralen prima, want heel nederland gaat op 27.285 super op de fm mode.
graag jullie reactie zijn er meer mensen met rode buizen en niet kunnen tunen of lekker in de dip krijgen van een klv1000?
zo zijn de buizen wel erg snel op..........

groeten van Peter.
peter815
 

Re: klv 1000 buizen worden rood.

Berichtdoor DX-Power » 13 okt 2011, 13:50

Misschien moet er in de klv iets bij geregeld worden. Vaak zijn die dingen 2dehands en is er vaak in geknoeid.

Anders neem eens contact op met evert haaksbergen die bouwt deze dingen om en verkoopt en repareerd ze ook goed samen met zn maat jimmy.

Als je zon ding daar laat ombouwen komt er een andere voeding in en dikke russen en zit je gauw rond de 800 watt meen ik maar dan wel mooi stabiel.

Anders pm me voor zn nummer. Je kunt altijd aan de tel vragen wat het probleem kan zijn vaak weet hij dat wel.
DX-Power
 

Re: klv 1000 buizen worden rood.

Berichtdoor peter815 » 14 okt 2011, 20:45

inmiddels is het probleem opgelost, ik heb nu een swr meter onder bij de ant geplaatst, en de zaak liep net tegen rood aan, binnen in huis liep het wel goed.
opnieuw afgeregeld nu onder de antenne, en het is goed.
in huis nu 2 streep los en onder de ant 1 op 1.
dank voor het meedenken en tot horens van peter.
peter815
 


Keer terug naar Linears

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten

cron