KLV200 ombouwen naar 5w insturing

Met hoeveel watt sta jij rond te vonken?

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

KLV200 ombouwen naar 5w insturing

Berichtdoor Rekal » 10 jan 2011, 02:57

Standaard is de KLV200 bedoeld voor 1-10w
Is dit om te bouwen naar 1-5w? of 1-4w?

ik stuur 4w FM in en dan geeft hij 55w uit.


vraagje over de fan, hoe zit deze normaal om?
zuigt hij lucht van onder aan > in het apparaat en vervolgens door de verluchtingsvinnen
of zuigt hij de hete lucht er uit, (blaast dus naar beneden de lucht er uit)

kun je een buis teveel koelen? teveel fans gebruiken. (hij moet toch op bedrijfstemperatuur komen?) en blaas je er met een fan tegenaan of zuig je de hete lucht er rondom weg?
Is dit voor ieder soort buis zo?
Rekal
 

Re: KLV200 ombouwen naar 5w insturing

Berichtdoor 19JP072 » 14 jan 2011, 21:40

Ombouwen zodat je met minder insturing nog maximaal vermogen houdt is niet mogelijk,tenzij je vóór de KLV200 nog een lineair plaatst die 10W uit geeft. Maar dat is een opstelling die vraagt om problemen.

Omdat warme lucht stijgt werken de meest fans zo, dat warme lucht van onder- of zijkant wordt aangezogen langs de buis, en aan de bovenzijde of naar achter wordt uitgeblazen. Door teveel te koelen kan het glas van de buis breken, door uitzetten en krimpen.

73

Jean-Paul
Avatar gebruiker
19JP072
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 24 sep 2007, 21:21

Re: KLV200 ombouwen naar 5w insturing

Berichtdoor 19WRC002 » 02 jun 2011, 08:17

Standaard 1-10 watts insturing? Waarom zou je dan je hem dan om willen bouwen voor max 5 watts insturing?? Snap het niet zo helemaal. Tis toch zo dat het niet schadelijk is als je minder insturingsvermogen in je Liniair stuurt?? Zal hij echt niet kapot van gaan. Teveel is uiteraard een ander verhaal.. Aan den lijve ondervonden dus niet doen..
19WRC002
 

Re: KLV200 ombouwen naar 5w insturing

Berichtdoor DX-Power » 02 jun 2011, 10:08

De klv 200 zal met een watt of 8 max 80 tot soms wel 100 echt watt produceren. Jij heb 4 watt dus de helft en je hebt 55 watt vind ik dus niet zo slecht hoor.
Misschien is het de mogelijkheid om je bak 1-2 wattjes op de schroeven dan zul je met een watt of 6 wel iets meer eruit halen.

De eerste stappen zul je veel verschil gaan zien van 4 tot 10 watt en ook de eerste 100 watt zie je verschil wil je dan meer punten halen dan moet je al een heleboel meer maken
voor 1 s punt.

Koop je nu een klv 400 dan zul je met 4 watt daar wel meer uithalen.

---------------------------------------------------------

@ 19WRC002: Zou je de foto van je hond weg kunnen halen of verkleinen ik heb het nu al in een paar meer topics gezien ik vind het erg storend , bedankt alvast.
DX-Power
 


Keer terug naar Linears

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten

cron