Relais probleem KLV200

Met hoeveel watt sta jij rond te vonken?

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Relais probleem KLV200

Berichtdoor Rekal » 09 jan 2011, 22:43

Hallo.

ik stuur 4w FM in/

Als ik de knop op SSB zet dan gaat het perfect, hij blijft ook 1sec langer open als ik de PTT los zowel op LOW als HIGH.
Als ik de knop op AM zet dan gaat hij 3/4 van de tijd goed maar soms blijft de relais ratellen bij het loslaten van de PTT ,hij gaat dan zeer snel open en dicht en blijft dit herhalen.
Dit doet hij alleen op de HIGH stand! LOW gaat hij wel goed.
4w insturing geeft 50w uit op HIGH, kan het dat de lamp versleten is en dat het relais daarom klappert? of instraling van zichzelf ofzo..?
Je hebt dat wel eens dat een auto langs rijd en als je dan een stransistor amp hebt dat die gaat klapperen, daar lijkt het op.
Hij doet dit vanaf het loslaten van de spreeksleutel/


oja ik zie een potmeter staan op de print, het gaat om een trimmer van 220K (R5 op schema), waar dient deze voor? schema: http://www.rmitaly.com/download/manuals ... el_210.pdf
Ik zou graag de linear met 4w insturing het volledige vermogen laten geven, kan dat?


Swr waardes 1:1.1
Laatst bijgewerkt door Rekal op 10 jan 2011, 01:11, in totaal 2 keer bewerkt.
Rekal
 

Re: Relais probleem KLV200

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 09 jan 2011, 23:21

Ik denk dat er een andere condensator in moet met een iets grotere waarde.
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Relais probleem KLV200

Berichtdoor Rekal » 10 jan 2011, 02:34

lamp vervangen en probleem weg!

Vreemd....?

ik kwam ook dit topic tegen wat mogelijk hetzelfde probleem is: viewtopic.php?f=12&t=2660&start=0

Ik heb zelf met beperkte kennis onderzoek gedaan naar de R5 potmeter en deze dient voor de uitslag van de watt meter op de zender.
Dit heb ik getest en is inderdaad voor de uitzwaai van de meter.
Rekal
 


Keer terug naar Linears

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten