linear

Met hoeveel watt sta jij rond te vonken?

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

linear

Berichtdoor mister x » 24 apr 2010, 17:11

hallo


een vraag over een zetagi LINEAIR VAN HET OUDE TYPE NAMELIJK DE BV 130 .met 2 buizen.nu wat wil ik nu weten, ik hebt deze namelijk in goed staat gekocht maar toen ik hem kreeg was het schroot.ik hebt hem nu weer zo ver weer op orde maar iets dat ik niet vinden kan er zit aan de linkerkant een lampje .er is mij gezegt als je hem gaat tunen dan gaat dat scherper branden naar gelang de tuning. maar aangezien dat niet meer was aangesloten weet ik niet waar dat aangesloten heeft gezeten.nu de vraag kan mij iemand vertellen. waar dat op aangesloten heeft gezeten.en hoeveel volt dat is.

dan hebt ik nog een vraag over een andere lineair en wel de EURO CB EV 200.DAAR ZIT EEN SCHAKELAAR ACHTER OP DIE IS TE SCHAKELEN VAN 1 WATT TOT 4 WATT EN VAN 4 TOT 10 WATT.NU DIE SCHAKELAAR WAS TOEN IK HEM KREEG NIET MEER AANGESLOTEN.IK HEBT EEN BAK DIE IS MAAR 4 WATT. HET APPARAAT GAAT WEL AAN EN DE LAMP BRAND OOK MAAR HIJ ZEND NIET ,nu zegt de verkoper dat hij in orde is en dat mijn BAK te zwak is om hem aan te sturen.dat ik ten minste een bak van 10 watt hiervoor nodig hebt dat had hij ook .weet iemand waar die schakkelaar aangesloten heeft gezeten.ik kan er op internet niets van vinden wie kan mij op deze vragen antwoord geven.of weet waar ik dat kan vinden.wand ik weet het niet meer.ook kan ik niet meer zien wat er voor lamp inzit wand de lamp is volgens de verkoper ervan nieuw maar er staat niets meer op de lamp.wie weet dit mij allemaal uit leggen.mgr .MISTER X .MAASTRICHT
mister x
 

Re: linear

Berichtdoor Marco_RotterdamseVos » 24 apr 2010, 20:20

Maak je caps/lock toets eens schoon...

GROTE LETTERS OP EEN FORUM BETEKEND dat je SCHREEUWT tegen iemand en het leest vreselijk IRRITANT..!
Marco_RotterdamseVos
 

Re: linear

Berichtdoor norman » 25 apr 2010, 09:20

4 watt lijkt mij toch meer dan voldoende om al een versterking te krijgen achter die lineair.
Meestal schakelt zo'n knop een weerstandsnetwerkje aan de ingang die ervoor zorgt dat hogere vermogens worden afgezwakt, een soort attenuator.
Je kan even luisteren of er een klikgeluid te horen is van het relais van de lineair als je zendt.
Zet anders eens een swr meter tussen bak en lineair. Als deze helemaal in het rood komt dan lijkt mij dat er iets in het ingangscircuit van de lineair niet goed zit.
norman
 

Re: linear

Berichtdoor pauluszelf » 25 apr 2010, 11:14

Niet voor het een of ander,maar als die verkoper beweert dat 4W insturing te weinig is,dan zou ik heel snel een andere verkoper zoeken,want deze word niet geplaagd door enige kennis.Vaak is 1W al voldoende om het relais van welke linear dan ook los te klikken.
pauluszelf
 

Re: linear

Berichtdoor mister x » 25 apr 2010, 22:35

hallo

ja ik hebt die lineair via internet gekocht tweedehands ik hebt een hele briefwisseling gehad met de betreffende verkoper. maar hij blijft volhouden dat hij goed is .en dat het ding ook in orde is.maar ja het is en blijft altijd een risico om iets te kopen wat je niet zelf terplaatse kunt testen.ik hebt er drie gekocht en ze hebben alle die wel wat, de een bromt de ander doet niets en de laatste zend niet maar gaat wel aan en de lamp brandt ook maar dat is dan ook alles,dus ik hebt dan ook besloten er geen meer te kopen,die ik niet kan testen. wand dadelijk hebt ik er 10 en hebt dan nog geen die 100% in orde is en dat kost alleen maar geld ,en verder niets en dat schiet ook natuurlijk niet op . tweedehands zijn ze wel redelijk goedkoop maar meestal mankeerdt er wel het een en het ander aan.mister. x
mister x
 

Re: linear

Berichtdoor vincenttor » 25 apr 2010, 22:49

tja,
dat geld wat je uitgegeven hebt ondertussen kon je waarschijnlijk een nieuwe voor halen
ik weet er nog wel 1 te koop en je hoeft niet bang te zijn dat deze niet goed werkt
is namelijk zo goed als nieuw , kijk voortaan maar op het forum bijv

viewtopic.php?f=71&t=5082&p=40592#p40592

succes
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: linear

Berichtdoor Turfsteker 19MTS001 » 26 apr 2010, 16:23

volgens mij ben je gewoon bedonderd... je linear relais moet idd met 1watt al los gaan. en nieuwe buizen waar tekst al af is? dan zijn ze ook al ouder.jammer (als het zo is?) ps waren dat die 3 van mplaats? (stonden op mekaar gestapeld)zo ja? had ik ook op geboden maar wel een bedrag dat als het stuk was het eruit kon.
Turfsteker 19MTS001
 

Re: linear

Berichtdoor Turfsteker 19MTS001 » 26 apr 2010, 16:31

die wat bromt geeft wel vermogen? zo ja zal het waarschijnlijk de voeding of aarde probleem zijn.
Turfsteker 19MTS001
 

Re: linear

Berichtdoor Marco_RotterdamseVos » 26 apr 2010, 17:53

Zou lekker in je volgend briefje (wat aangetekend met handtekening retour) je geld terug eisen en dat ding retour verkoper.

Het is namelijk wettelijk verboden om iets wat niet deugd te verkopen als het niet in de advertentie vermeld staat.
Hij zal ten alle tijden de spullen retour moeten nemen en geld terug storten.
Marco_RotterdamseVos
 

Re: linear

Berichtdoor Turfsteker 19MTS001 » 26 apr 2010, 19:39

deurwaarder binnen zonder kloppen als ik adres zou vinden... zo aan je reactie te merken had je het ook niet voor een sloop/reparatie prijs? :twisted:
Turfsteker 19MTS001
 

Re: linear

Berichtdoor mister x » 27 apr 2010, 20:15

reactie lineair

nu ik hebt met die die verkopers de grootste ruzie gehad over die dingen.maar ze hielden gewoon vol toen hij bij hen weg ging was hij 100% in orde .en ja dan is het hun woord tegen het mijne.ik weet wel dat het riskant is om zoiets te kopen via internet.dan of ik het voor een goede prijs hebt gekocht,ja wat is een goede prijs de een was 70 euro zonder verzendkosten de andere was 60 zonder vezendkosten.oke nieuwe zijn ze duurder ,maar als ik vraag is hij 100% in orde dan neem ik aan dat het zo is.ze waren van 2 verschillende verkopers.de derde was van een vrouw.maar dat was een hele oude die had ik 30 jaar geleden nieuw gekocht vrij duur toen namelijk 395 gulden en dat was dan voor de gene met de 2 lampen de ZETAGI BV 130.dat was toen nog in de goede oude cb tijd.ik had hem nu voor 40 euro gekocht. hij was het wel niet waard, maar ik hebt hem meer uit nostalgi gekocht. en er waren nog extra nieuwe buizen bij dus .ik ben hem nog aan het opknapen. en dan kan ik hem pas uitproberen.twouwens de verkoper van de EURO CB lineair verkocht hem omdat hij wegens verhuizing ging stoppen.maar hij adverteerdt nu nog regelmatig met allelei andere 27 mhz spullen op marktplaats.ik hebt hem dat ook gemaild.maar hij zegt bod weg dat gaat jouw niet aan punt uit. trouwens ik moet bijna alles via internet kopen wand hier in zuid - limburg is van dat spul niets te krijgen en zelf afhalen is er ook niet bij wand hier word bijna niets te koop tweedehands aangeboden.en dan blijft er niet veel anders over. mister x
mister x
 

Re: linear

Berichtdoor mister x » 27 apr 2010, 20:31

reactie aan turfsteker


lineair geeft voldoende vermogen maar bromt bij het indrukken van de microfoon.dus bij het zenden. voor de verder rest bromt hij niet en doet hij alles normaal.

de andere brandt ook alles van ook de buis maar deze doet niets verder bij het indrukken van de microfoon. er trekt geen relae aan op de meter komt geen vermogen te staan dat is bij de eerste wel het geval.alleen dan die bromt weer wat voor vermogen er ook op staat.ik denk dat ze die dingen weg doen als er iets aan stuk is anders snap ik het ook niet.die laatste was echt schroot de kap lag eraf en alles en dit mij verzekerd was dat hij in nieuwstaat was.en nooit in was geknoeid.hij was zelfs zo vies dat of het net was of hij jaren in een kippenhok had gelegen.ik hebt hem dat ook gemaild maar hij hield vol dat hij nieuw was.

mgr mister x
mister x
 

Re: linear

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 27 apr 2010, 21:13

In Zuid Limburg is zeker wel nieuw te koop hoor .En anders in midden en Noord Limburg .

http://www.haje.nl/

http://www.storm-electronics.nl/

http://www.classicinternational.eu/
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: linear

Berichtdoor -Mark- » 29 apr 2010, 15:17

mister x schreef:reactie lineair

nu ik hebt met die die verkopers de grootste ruzie gehad over die dingen.maar ze hielden gewoon vol toen hij bij hen weg ging was hij 100% in orde .en ja dan is het hun woord tegen het mijne.ik weet wel dat het riskant is om zoiets te kopen via internet.dan of ik het voor een goede prijs hebt gekocht,ja wat is een goede prijs de een was 70 euro zonder verzendkosten de andere was 60 zonder vezendkosten.oke nieuwe zijn ze duurder ,maar als ik vraag is hij 100% in orde dan neem ik aan dat het zo is.ze waren van 2 verschillende verkopers.de derde was van een vrouw.maar dat was een hele oude die had ik 30 jaar geleden nieuw gekocht vrij duur toen namelijk 395 gulden en dat was dan voor de gene met de 2 lampen de ZETAGI BV 130.dat was toen nog in de goede oude cb tijd.ik had hem nu voor 40 euro gekocht. hij was het wel niet waard, maar ik hebt hem meer uit nostalgi gekocht. en er waren nog extra nieuwe buizen bij dus .ik ben hem nog aan het opknapen. en dan kan ik hem pas uitproberen.twouwens de verkoper van de EURO CB lineair verkocht hem omdat hij wegens verhuizing ging stoppen.maar hij adverteerdt nu nog regelmatig met allelei andere 27 mhz spullen op marktplaats.ik hebt hem dat ook gemaild.maar hij zegt bod weg dat gaat jouw niet aan punt uit. trouwens ik moet bijna alles via internet kopen wand hier in zuid - limburg is van dat spul niets te krijgen en zelf afhalen is er ook niet bij wand hier word bijna niets te koop tweedehands aangeboden.en dan blijft er niet veel anders over. mister x


ik weet nog een bv135 te koop te staan in Roermond, bij een kennis van me.
is compleet gereviseerd met nieuwe buizen etc....

http://www.crazyopeldrivers.nl/cod-forum/viewtopic.php?f=28&t=1937
Afbeelding
Avatar gebruiker
-Mark-
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1842
Geregistreerd: 12 aug 2008, 23:08
Woonplaats: Limburg

Re: linear

Berichtdoor Ernst » 29 apr 2010, 17:41

is er niet een 27mc techneut in de buurt die ff naar die schakelaar kan kijken van die buizenliniair?
op zich als deschakelaar gefixeerd is van 4 tot 10 watt werkt het relais idd niet
test het ding ff bij een kennis met een bakkie met meer vermogen
Ik weet niet wat je locatie is .. maar als je in friesland woont kan ik er ff wellicht mijn adem eens over het ding laten waaien
voor een kenner is het denk ik wel eenvoudig te achterhalen wat er aan ontbreekt
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Volgende

Keer terug naar Linears

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten