aansluiting lineair

Met hoeveel watt sta jij rond te vonken?

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: aansluiting lineair

Berichtdoor mister x » 19 feb 2010, 15:40

hallo


ja ik hebt de qsl kaarten gezien.ik hebt dat 30jaar terug ook gedaan met soms maar 5 watt.maar dan met een richt beam ik hebt die kaarten korT geleden weer gevonden voor dat ik weet op nieuw begon nu dat waren er duizenden.ik wist niet wat ik er mee aanmoest en hebt ze allemaal weggegooit ik was 30 jaar geleden lid van dertig cb clubs in de gehele wereld een paar certieficaten hebt ik er nog van kunnen vinden op zolder.maar dat was wel in een andere tijd dan Nu op de 27 mhz dat ging dag en nacht door met zeer leuke gespreken.maar hier in zuid limburg koopt men zich een YEASU 100 WATTER DIE OOK DE GELICENCEERDE AMTEURS gebruiken en daar worden dan meestal gespreken opgevoerd van ja, nee, ja, nee, kuchen hoesten ik ga even naar de wc ik ga mij even een kop koffie pakken en meer van dat.daarom dx ik alleen nog dat deed ik vroeger ook al (qsl kaarten vraag ik niet meer wand ik hebt er zelf ook geen).ik woon zelf in de stad .de antenne staat wel vrij hoog maar niet zoals in drenthe of friesland wand dat mag hier niet.bij jullie wordt daar meschien niet zo op toegekeken.maar hier wel.als hij hier te hoog staat moet hij eraf.en op flaten aan de balkons daar mag nergens een antene staan alleen een schotel. en dat hebben meestal de turken.en de marokanen.maar zend antennes is daar op niet toegestaan. ik ga stoppen ,nu ik wens je hierbij nog veel dx plezier en mooie qso,s; MISTER X
mister x
 

Re: aansluiting lineair

Berichtdoor PowerCorsa » 19 feb 2010, 17:59

Zal altijd wel een discussiepunt blijven, schotel wel en zendmast niet.
Maar ik denk dat ze zich gewoon proberen in te dekken voor grote zend masten.

Al zal ik wel benieuwd zijn hoe het bij mij zal gaan, heb al 2 installaties in de buurt bij mij gezien.
Eentje in de straat met een enkele (staaf)antenne en om de hoek een met 3 antennes waarvan een richtantenne. Zal me benieuwen met wat voor een vermogen ze werken, soms merk ik 's avonds dat er af en toe wat storingsverschijnselen zijn. TV beeld wordt slechter (sneeuw) en heb het al vervangen voor zwaar afschermd sat kabel maar verhelpt het niet echt, verbeterd wel iets (en ja alles is van kwaliteitsmateriaal hirschman en goed aangesloten (afsluitweerstanden)).
PowerCorsa
 

Re: aansluiting lineair

Berichtdoor mister x » 01 maart 2010, 15:10

hallo


ik heb hier nog een oude lineair staan van zetagi en wel de bv 130.nu zijn daar alle schakelaars van stuk ik moet ze allemaal vernieuwen maar nu wie kent dit apparaat.rechtsboven aan het apparaat zit een oranje blokje.nu weet ik niet of dit nu een schakelaar is of gewoon een controle lampje er staat boven de 2 letters R F.wat dat betekent weet ik ook niet.nu zitten er 2 schakelaars in 1 voor standbay en 1 voor am -usb.deze hebben elk 2 aansluitingen
onder .elkaar de derde aansluiting is bij alle 2 verwijderd.op beide schakelaars staat 2 x een + teken.zijn dat speciaale schakelaars of kan er ook een normale schakelaar op zoals die van aan/uit.of zijn dat speciale schakelaars
wie kan mij deze vragen beantwoorden.oke ik hoor het wel :?:


MISTER X MAASTRICHT
mister x
 

Re: aansluiting lineair

Berichtdoor 19-dt-144 » 05 maart 2010, 14:25

mister x schreef:hallo


ik heb hier nog een oude lineair staan van zetagi en wel de bv 130.nu zijn daar alle schakelaars van stuk ik moet ze allemaal vernieuwen maar nu wie kent dit apparaat.rechtsboven aan het apparaat zit een oranje blokje.nu weet ik niet of dit nu een schakelaar is of gewoon een controle lampje er staat boven de 2 letters R F.wat dat betekent weet ik ook niet.nu zitten er 2 schakelaars in 1 voor standbay en 1 voor am -usb.deze hebben elk 2 aansluitingen
onder .elkaar de derde aansluiting is bij alle 2 verwijderd.op beide schakelaars staat 2 x een + teken.zijn dat speciaale schakelaars of kan er ook een normale schakelaar op zoals die van aan/uit.of zijn dat speciale schakelaars
wie kan mij deze vragen beantwoorden.oke ik hoor het wel :?:


MISTER X MAASTRICHT

weet je zeker dat de schakellaars stuk zijn ? of is dat ding een keer op de grond gevallen of zo iets
dat lampje daar boven in is een soort controle lamp zeg maar on air en off air licht op als je de micro in drukt
de stanbay stand zo kan je de lineair aan zetten en aan laten staan zonder dat deze werkt als je de micro in drukt kan je de buizen lekker warm houden ja wel de aan en uit knop aan laten staan natuurlijk .
an de am en usb stand is gewoon een schakelaar voor de vertraging van het relais als je bv op usb uit zend en de schakelaar staat op am dan klappert het relais als een gek en werkt dan niet optimaal .
en met die twee draai knopen tune je de lineair je knijpt je micro in en draait de eerste knop rond tot je op de meter die er in zit het maximale op de schaal verdeling er uit haalt en met de tweede knop doe je het zelfde .
en je zal zien dat het rf lampje steeds feller brand ik heb er nog twee liggen van die dingen de buizen zijn op en bij een zekering is stuk kijk daar ook even naar gaan wel vaker stuk . veel hobby plezier er mee 73'
19-dt-144
 

Vorige

Keer terug naar Linears

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten