Hoeveel Watt???

Met hoeveel watt sta jij rond te vonken?

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Hoeveel Watt???

Berichtdoor De Sloper » 30 aug 2006, 22:59

Afbeelding


Kan iemand mij vertellen hoeveel Watt dit er uit gooit???
Aan de andere kant staat RMS K160, en is gemaakt in Italiè. kan op AM en ssb mode gezet worden.
Wie weet er hoeveel?????? :?: :?:
De Sloper
 

Berichtdoor Sharky » 03 sep 2006, 13:40

zet er een watt meter er op. :wink:
Sharky
 

Berichtdoor speedy » 18 okt 2006, 10:35

Zorg wel dat je zeker weet dat het een lineair is voor de 27mc want anders komt er wat niet goed.
Als het een lineair is voor 27mc dan zoizo niet meer dan 6watt insturen.
Heb op Google niks kunnen vinden.

succes er mee, Ingmar
speedy
 

Berichtdoor Johanh2o » 18 okt 2006, 18:10

hey,

volgens mij is dit een ouwe zendversterker van de conrad

kijk een op http://www.conrad.nl en dan zoeken naar zend versterkers.

heb volgens mij de zelfde gehad vroeger en ik had die bij conrad besteld.

suc6 ermee
Johanh2o
 

Berichtdoor BTB » 19 okt 2006, 18:56

Voor mij ook een onbekend ding.
Aan de afmetingen te zien zal die er niet meer dan een Watt of 30 uitgooien.

Zou zeggen niet meer dan 4 Watt insturen, ga op zeker.

De ene lineair kan je met 10 insturen, de ander weer met 6 en andere weer met 4. Plaats er een SWR/PWR meter tussen en kijk wat er gebeurd. Maak wel gebruik van een betrouwbare meter. Dus geen Zetagi rommel, liever een Daiwa of Diamond.
Mijn laatste Zetagi meter heb ik persoonlijk om het leven gebracht, wat een onbetrouwbaar ding was dat zeg, gaf waarden aan die nergens op sloegen. Schroef maar eens zo'n ding open ... 1 groot drama.

Marc !!
BTB
 

Berichtdoor De Sloper » 20 okt 2006, 19:32

Oké ik ben er al achter dat het merk RMS is. http://www.alcava.it/english/om-cb.htm en dat het ding meer als/dan 100Watt zou wegblazen. Feit blijft dat het ding niet goed is want bij het zenden valt hij soms weg en zit ik weer op het \"normale\" vermogen. En mijn president james zend met 13,8Watt uit en met rf power dicht al met 5,6Watt. dus insturend vermogen is altijd te hoog geweest bij vorige eigenaar.........
De Sloper
 

Re:

Berichtdoor BTB » 26 okt 2006, 16:36

De Sloper schreef: meer als/dan 100Watt zou wegblazen. En mijn president james zend met 13,8Watt


' wegblazen ' :? :? :? :?

13.8 is een cijfercombinatie die aangeeft wat de juiste spannings-hoeveelheid is voor je 11 meter transceiver en dus niet het aantal Watts.

Een standaard James is 4 Watt AM/FM.
Een ' export ' James is 15 Watt AM/FM.

Marc !
BTB
 

Berichtdoor De Sloper » 26 okt 2006, 20:28

In dit geval helaas betreft het een \"normale\" James die echter nu is versoldeerd en dus effectief met 13,8 Watt uitzend en inderdaad ook 13,8volt kan verdragen........ De Watt`s zijn echter gemeten bij Avera en ik heb er een test rapport van liggen. Als ik het goed begrijp is dat het effective zend vermogen..... en geeft de bak ongeveer 15Watt af. Maar dat is niet het pure enkele zendvermogen.

Dan nog weet ik niet hoeveel Watt de versterker is????
De Sloper
 

Berichtdoor Arthur » 26 okt 2006, 20:33

dat versterkertje bovenaan afgebeeld zal wel zo'n gevalletje wezen van (volgens de opschriften) 25 watt zijn die effectief een watt of 16 er uit weet te persen.

Maar om 1 S punt (op goeie meter) harder te worden moet je je vermogen al verviervoudigen, dus achter zo'n James zou ik maar eens beginnen met een watt of 80/100 voor echt merkbare verschillen
Arthur
 


Keer terug naar Linears

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 81 gasten