cte speedy

Met hoeveel watt sta jij rond te vonken?

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

cte speedy

Berichtdoor uniden2830 » 13 jun 2008, 20:36

heb een probleem met mijn cte speedy.
na het zenden duurt het een tijdje voor ik weer wat hoor qua ontvangst,het is net of de lineair even blijft hangen.
dit doet hij alleen op de usb
wat kan dit zijn?
is dit een kwestie van afregelen?
uniden2830
 

Re: cte speedy

Berichtdoor jcva » 13 jun 2008, 21:24

Stand van de lineair op SSB??
Dan is het de afvalvertraging van het relais in de lineair , laat je die op FM staan en gaat op SSB moduleren dan gaat hij klapperen.
Op SSB heb je geen power als je niet moduleert, je relais sturing reageert daar direct op en daar zit een vertraging in.

Of bedoel je wat anders??

jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: cte speedy

Berichtdoor uniden2830 » 13 jun 2008, 22:58

op het moment dat ik de mike los laat duurt het even voor dat ik weer wat hoor.het is net of er een rest stroom achter blijft die langzaam af vloeit.
de lineair staat inderdaad op ssb.
op de stand fm gaat ie inderdaad klapperen.
uniden2830
 

Re: cte speedy

Berichtdoor jcva » 16 jun 2008, 17:39

Dit hoort en is volkomen normaal, die vertraging is lastig maar als je de zender dmv zijn zendsignaal de lineair laat schakelen de enige oplossing.
Of hij gaat klapperen en dat is niet bevorderlijk voor die lineair

Wat er eigenlijk gebeurt is dat er een klein beetje zendsignaal afgetapt word, versterkt en gelijkgericht word en dat schakelt het relais, geen signaal en dan valt hij af, Op SSB word er een elco bijgeschakeld en die zorgt voor een vertraging in afvallen omdat die dan langzaam leegloopt.
In die tijd heb je de set al op ontvangst maar het relais staat nog in TX, dus hij laat het antennesignaal dan niet door


Amateursets hebben vaak een aansluiting hiervoor die op de mike werkt, de lineair moet er dan ook geschikt voor zijn.

jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: cte speedy

Berichtdoor uniden2830 » 18 jun 2008, 21:33

kan je deze vertraging ook in stellen,bij mij duurt het vind ik vrij lang voor ik weer ontvangst signaal heb
uniden2830
 

Re: cte speedy

Berichtdoor jcva » 18 jun 2008, 22:37

Mogelijk door het vervangen van een elco als het op de simpele manier gedaan is.

Als het zoiets is als bijgevoegd schema dan kun je wat spelen met de elko die standaard 100 micro farad is (de linkse onder de SSB schak).

Kleiner maken en hij valt eerder af.
2x 50 micro parallel met een schakelaar er tussen, kun je kiezen uit 1 of 2 elco's, kun je zo het verschil proberen.
Haal wel de spanning van die lineair af, zeker bij buizen als je er in gaat werken en laat de elco's van de voeding zich ontladen.

jcva
Laatst bijgewerkt door jcva op 29 jul 2008, 11:54, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: cte speedy

Berichtdoor uniden2830 » 26 jun 2008, 01:28

ik had gehoopt het met een van de twee potmeters te kunnen doen die in de lineair zitten maar dat is dus helaas niet zo,zo als ik dat begrijp,jammer maar helaas zal ik het moeten doen met deze vertraging.
uniden2830
 

Re: cte speedy

Berichtdoor jcva » 26 jun 2008, 12:11

In het schema wat ik erbij gedaan heb zie ik 1 potmeter, met deze kun je de uitslag van de meter instellen, verder niks, mogelijk heb jij een andere lineair.
Als je het schema hebt post dat even zal ik eens kijken.

Bij de gemiddelde 27Mhz lineair werkt het voor 99% zoals de omschreven wijze en daar doe je dus niet zo heel veel aan of je moet gaan sleutelen in zowel de set als de lineair.

jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW


Keer terug naar Linears

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 104 gasten