Tot hoe ver kan je gaan

Met hoeveel watt sta jij rond te vonken?

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Tot hoe ver kan je gaan

Berichtdoor 19pw100 » 06 aug 2009, 11:28

Oeps.... 2x geplaatst :oops:
19pw100
 

Re: Tot hoe ver kan je gaan

Berichtdoor vincenttor » 06 aug 2009, 18:50

mja niet iedereen heeft de optie de antenne 100m hoog te plaatsen
en 4 wat vind ik wel wat schraal maar goed mijn mening
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Tot hoe ver kan je gaan

Berichtdoor Thijs » 06 aug 2009, 18:59

Ik denk dat, dat altijd zo blijft voor de 1 is minimaal vermogen de sport de ander zet een tandje bij.
De 1 doet aan sport de ander kijkt er naar :lol: (sorry die was flauw ik kijk niet eens sport :oops: )


Waar ik me wel aan stoor is met een KLV1000 of gekker met de buurman tokkelen dat vindt ik zo zinloos en vragen om problemen.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: Tot hoe ver kan je gaan

Berichtdoor vincenttor » 06 aug 2009, 20:06

had nog een leuk fototje gevonden die ik ooit gemaakt had was met 50w

Afbeelding

ja thijs heb je gelijk in, maar waar ik dus eigenlijk een beetje moe van word is elke keer dat van ja met 0.5w de wereld rond met 4w de wereld rond het lijkt wel alsof "als " je met meer vermogen zit je meteen een bandiet bent en het niet goed is en dit en dat
ik vat het vaak een beetje op als jaloezie maar goed dat zal ik en velen andere wel verkeerd zien
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Tot hoe ver kan je gaan

Berichtdoor tjebbe » 06 aug 2009, 20:35

ach ja, ieder zijn eigen manier.
wat mij wel opvalt bij Stations die QRP helemaal geweldig vinden bijvoorbeeld met een klein antennetje, of klein vermogen dat ze ook niet anders kunnen of mogen. en dan een ander afzeiken van waarom zo veel vermogen gebruiken. Niet altijd maar bij 8 van de 10 stations is het wel zo. want als ze zelf de kans kregen.....

net wat thijs zegt met linear aan met de buurman praten terwijl die vlakbij zit, vind ik ook echt triest.
De beste versterker is een goede (richt)Antenne ! /-[]-/--/----/-----/ LFA
als de buren nog met je spreken, is je antenne te klein !
Avatar gebruiker
tjebbe
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1552
Geregistreerd: 05 dec 2007, 23:03
Woonplaats: Fryslan

Re: Tot hoe ver kan je gaan

Berichtdoor Johanh2o » 06 aug 2009, 20:43

Wintertje schreef:Hoop jou binnenkort in Alphen te horen Johan!

Vanaf die duinpan met de KL500 moet dat makkelijk lukken.

René


hey rene ,

ik gaat toch zo gigantisch hard worden :lol: :lol:

ik denk dat ik met 4 watt alphen wel red :mrgreen:

nog 2 maanden dan kunnen we testen

.. heb even gekeken huis staat al 15 meter boven nap is dat gunstig :?:
Johanh2o
 

Re: Tot hoe ver kan je gaan

Berichtdoor Edje555 » 06 aug 2009, 21:24

vincenttor schreef:had nog een leuk fototje gevonden die ik ooit gemaakt had was met 50w

Afbeelding

ja thijs heb je gelijk in, maar waar ik dus eigenlijk een beetje moe van word is elke keer dat van ja met 0.5w de wereld rond met 4w de wereld rond het lijkt wel alsof "als " je met meer vermogen zit je meteen een bandiet bent en het niet goed is en dit en dat
ik vat het vaak een beetje op als jaloezie maar goed dat zal ik en velen andere wel verkeerd zien


inderdaad mense zeuren wat af...
Zal mij een worst wezen of iemand een liniar gebruikt mist hij niet in een straal van 1km in de buurt zit dan heb ik er zeker 100% last van op RX , kijk ik reik gewoon een hoop op 25Watt en 30Watt SSB maar geef toe soms kom ik op FM local binnen nederland wel een wat tekort omdat ik dan net te zacht ben of ze horen mij niet.
ik overweeg zelf om toch weer eens een KL500 erachter te zetten en dan op een pitje van 100Watt FM te stralen en zonodig de volle 300Watt eens te proberen :twisted:

Maar ja.... een lowpass van kenwood zal geen kwaad kunnen om die er ook tussen te plakken :lol:
Edje555
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 13 jul 2009, 18:44

Re: Tot hoe ver kan je gaan

Berichtdoor Turfsteker 19MTS001 » 31 dec 2009, 04:54

heel de verhalen eens gelezen en idd een goede antenne is een halve zender... maar laat de ea-150 hier toch nog even staan. het maakt net het beetje verschil met tussen breken. en ook de s punten in vergelijking met buurt amateurs. zit hier -3,5 onder nap. en midden in de bouw waar ze een hekel aan mijn antennes hebben (3meter en 27mc). voor de 27mc was ik nog zoekende voor iets anders daar ik niet te vreden ben over de ontvangst van mijn gpa met spoel. hier net weer begonnen met 27mc en is idd hoop veranderd nu (had jaren 80 wel 27mc de oude amro 22kanaals basis)
Turfsteker 19MTS001
 

Re: Tot hoe ver kan je gaan

Berichtdoor vincenttor » 31 dec 2009, 11:38

gewoon lekker gebruiken en doen wat je zelf wilt
als ik hier een 3kw linear had staan stond die dus ook gewoon aan hoor :lol:

als jij denkt dat het nodig is dan is dat zo
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Tot hoe ver kan je gaan

Berichtdoor cb1gwn » 31 dec 2009, 15:12

Veel vermogen is ook veel 'storing' (HF-inslag ) op die goedkope 5.1 audio/dvd setjes en ander chinees spul.

Persoonlijk vind ik 100 watt de max. Ik gebruik mijn lineair (+ altijd een filter) allen als mijn tegen station mij niet goed kan verstaan.
En wat is dan nog de sport als je zoveel vermogen gebruikt??

@Edje555
vele hadden nog TV via een antenne op het dak dus DX'en op de dag of avond kon je beter maar uit je hoofd laten in de jaren 80

Er staan nu geen tv antenne's meer op het dak maar nu is er zoiets als digitenne...
Laatst bijgewerkt door cb1gwn op 02 jan 2010, 19:55, in totaal 1 keer bewerkt.
Bert actief op 27mc sinds 04-1981
Gewerkte divisies: Who cares ?
http://www.freeradionetwork.nl
Afbeelding
Avatar gebruiker
cb1gwn
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1356
Geregistreerd: 25 dec 2008, 19:47
Woonplaats: Hoevelaken

Re: Tot hoe ver kan je gaan

Berichtdoor tjebbe » 01 jan 2010, 12:09

het leven is te kort voor QRP !
De beste versterker is een goede (richt)Antenne ! /-[]-/--/----/-----/ LFA
als de buren nog met je spreken, is je antenne te klein !
Avatar gebruiker
tjebbe
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1552
Geregistreerd: 05 dec 2007, 23:03
Woonplaats: Fryslan

Re: Tot hoe ver kan je gaan

Berichtdoor george » 02 jan 2010, 13:44

Ik gebruik over het algemeen 150 watt. Dat is bij mij een beetje standaard.
Reden is, omdat ik graag een tokkel maak binnen de grensen van nederland.

Bij het dx-en gebruik ik maar 15 watt max verder heeft het geen zin
om meer te gebruiken.

Storing veroorzaak je alleen als je antenne niet lekker 1 op1 staat. En als je niet genoeg hoogte hebt met je antenne (Spreek ik over vrij uit zich vanaf de spoel)

En de 2kw die ik hier aan kan zetten gebruik ik voornamelijk om lekker van te genieten.
Door ervoor te kunnen zorgen dat ik in heel nederland prima te horen ben. Je hebt er alleen zo weinig aan. Want je hoord 9 van de 10 keer je tegen partij niet.
En je buren hebben best wel wat last van je zeken als je led of tl in huis hebben
begint het plots te spoken in huis. hihihihi
george
 

Re: Tot hoe ver kan je gaan

Berichtdoor Atra » 18 jan 2010, 20:39

Hallo, ik vroeg me af of mensen met een zware linear nooit last hebben gehad of krijgen met de officiële instanties, sinds de max voor 27 CB 4 Watt is. Als ik zo lees kunnen linearen van 1KW zonder veel problemen, ees inbeslag genomen apparatuur en boetes, gebruikt worden.

Zit je trouwens met een linear onder de 100 Watt "veilig". Meer dan 4 Watt is toch gewoon niet toegestaan of word er ook veel gedoogd? 'K las hier mee en vroeg me af hoe het zat, dus even geregistreerd.

Overigens heb ik nu geen bakkie maar 10 jaar geleden wel gehad thuis, 1 met mobiele spriet op een ijzeren paal aan een schuurtje, vermaakte me goed ermee :) Misschien leuk om over een poos weer mee te beginnen. Is er veel veranderd in 10jaar trouwens?

Alvast bedankt.
Atra
 

Re: Tot hoe ver kan je gaan

Berichtdoor Turfsteker 19MTS001 » 18 jan 2010, 20:57

Atra schreef:Hallo, ik vroeg me af of mensen met een zware linear nooit last hebben gehad of krijgen met de officiële instanties, sinds de max voor 27 CB 4 Watt is. Als ik zo lees kunnen linearen van 1KW zonder veel problemen, ees inbeslag genomen apparatuur en boetes, gebruikt worden.

Zit je trouwens met een linear onder de 100 Watt "veilig". Meer dan 4 Watt is toch gewoon niet toegestaan of word er ook veel gedoogd? 'K las hier mee en vroeg me af hoe het zat, dus even geregistreerd.

Overigens heb ik nu geen bakkie maar 10 jaar geleden wel gehad thuis, 1 met mobiele spriet op een ijzeren paal aan een schuurtje, vermaakte me goed ermee :) Misschien leuk om over een poos weer mee te beginnen. Is er veel veranderd in 10jaar trouwens?

Alvast bedankt.

zorg er voor dat je in de buurt niet stoort dan is er vaak weinig aan de hand. meestal als er iemand gepakt wordt door het at is er storing in de buurt. dus je antenne goed voor mekaar en de rest. en niet midden in een woonwijk met 1kw gaan zitten. denk dat als je tot een 100 watt gaat en de antenne staat juist dat er weinig aan de hand is...
Turfsteker 19MTS001
 

Re: Tot hoe ver kan je gaan

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 18 jan 2010, 21:56

Hier in de regio zitten div. stations met 1KW of meer ,en de meesten zitten wel met zeker 100 watt.Ja het mag niet maar het gaat vaak lang goed.Een goede hoge antenne is je beste lineair :!:
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

VorigeVolgende

Keer terug naar Linears

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten

cron