Storing in auto computer mogelijk door gebuik linear??

Met hoeveel watt sta jij rond te vonken?

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Storing in auto computer mogelijk door gebuik linear??

Berichtdoor knorretje » 16 okt 2007, 18:43

Ik wil dus een linear (de ham master pa 50) in de auto plaatsen maar is het mogelijk dat die kan gaan zorgen voor storing in het computer systeem van de auto. Of aibag systeem

Misschien een rare vraag maar als die al stoort op de tv zou het kunnen Maar stoort de linear zelf (straling rond om bedoel ik) of gewoon door de uitsturing van de antenne. Zou het misschien handiger zijn om de linear achter in de auto te plaatsen??

Alvast badankt
knorretje
 

Berichtdoor Thijs » 16 okt 2007, 18:55

Bij grotere vermogens word dat misschien een probleem maar met z'n kleintje zit je nog wel goed :wink:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Thijs » 16 okt 2007, 21:09

19ir012 schreef:mij is bekend dat sommige autos gevoelig zijn voor hf
mij bekend bij de fiat dat er niet met 100 watt was te werken op ssb dan waren er problemen. ook zelf in het verleden probleemen
met citroen bx mobiel met de power van de jackson op ssb.
73 105 19ir012
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor knorretje » 16 okt 2007, 21:20

Owkee. Zo als ik dit lees dan zit ik met de 45 watt op fm dus wel redelijk veilig. Pas na testen en gebruik weet je meer.

Ik heb al even gekeken en plaats de linear toch achter in in de banden bak van mijn leon. het verste weg van de computers
knorretje
 

Berichtdoor Bimmer » 17 okt 2007, 03:58

tot op heden geen problemen ondervonden met de bc of airbags en dat met het feit dat bc's van BMW's nogal storinggevoelig zijn...
Bimmer
 

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 17 okt 2007, 13:09

Ik heb wel problemen in de auto als ik op 2 meter zit ,op 11 heb ik het nog niet getest .
Ik moet het nog onstoren d.m.v ferriet ringkernen in de bedrading v/d auto te plaatsen .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Berichtdoor mrjem » 17 okt 2007, 22:00

Storingen hangen hoofdzakelijk af van hoe schoon je uitgangs signaal is van je bak.
Wat stoort is niet een hoog vermogen op de 11 meter maar het versterken van harmonischen is killing.

Dus als je bak mooi schoon is wat spectrum betreft hoef jij je geen zorgen te maken , al gebruik je 300 watt

Edwin
mrjem
 

Berichtdoor groene seat » 18 okt 2007, 22:10

ik heb alleen storing als ik op 250 a 300 watt op de 11 m sta te zenden gaan na 2 minuten alle speakers gillen en dan laat je wel de mike los hoor dat is niet fijn voor de oren en de speakers
groene seat
 

Berichtdoor speedy » 04 nov 2007, 13:06

Bij mij gaan met 10 watt de ruitenwissers al aan het werk zonder toestemming, maakt niet uit met welke bak.
speedy
 

Re:

Berichtdoor Johanh2o » 04 nov 2007, 13:18

speedy schreef:Bij mij gaan met 10 watt de ruitenwissers al aan het werk zonder toestemming, maakt niet uit met welke bak.


:lol: :lol:

100 watt gewoon bij de computer leggen en niks aan het handje vanmiddag effe een silver eagle erin schroen en erbij leggen volgens mij moet dat makkelijk kunnen
Johanh2o
 

Berichtdoor Remco S » 10 nov 2007, 17:08

mijn navigatie slaat alleen al op hol als ik mijn pl aanzet. Stoort het gps signaal waarschijnlijk. Vandaar dat ik vos met mijn commtel. Maar qua storing op computers in de auto heb ik geen last.
Remco S
 


Keer terug naar Linears

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 84 gasten