linears zetagi BV 130 P

Met hoeveel watt sta jij rond te vonken?

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

linears zetagi BV 130 P

Berichtdoor knorretje » 06 okt 2007, 02:01

Door dat ik redelijk nieuw ben op dit gebied, en ik 2de hands een linear heb aan geschaft waar geen handleiding bij zat ben ik eigenlijk op zoek naar een handleiding of iemand die mij de werking van dit apparaat kan vertellen. Het gaat om dus de Zetagie BV 130 P Afbeelding en dan ook alleen om de afstellingen.

Alle info is welkom.

Alvast badankt
knorretje
 

Berichtdoor NL1ZZE » 06 okt 2007, 12:49

Ja ik kan je helaas niet helpen aan de handleiding, maar ik heb zo'n ding ook jaren in gebruik gehad..

Als je num voor FM gebruikt moet je de AM/SSB knop naar boven klikken. zoals tie staat op de foto.. Als je nu stopt met zenden schakeld het Relais gelijk terug in ontvangst mode.. als je num op SSB zet wacht het relais 1 seconde ongeveer voor terug vallen naar RX.. dit omdat SSB alleen power maakt bij Modulatie.. zou je praten dan zou het relais continu in en uitschakelen..

St.By = de Stand By knop.. als je de lineair aanzet moeten de buizen eerst opwarmen.. Zet je num op stand by dan laat hij je vermogen van je bakkie gelijk door naar de antenne. de lineair staat wel aan maar versterkt niet je wattage..

Pre = volgens mij een ontvangst versterker.. bij mij was tie volgens mij kapot.. :)

On/Off = aan en uitknop :) maar dat wist je waarschijnlijk al..


Verder die Plate en Tune knop:

Zet Standby uit, en zend met je bakkie
nu moet je aan PLATE draaien.. je ziet het vermogen oplopen.. draai um op maximaal..

daarna Tune draaien tot maximaal.. zo deed ik het altijd..

Martijn..!
NL1ZZE
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 351
Geregistreerd: 07 mei 2006, 16:03
Woonplaats: Zierikzee

Berichtdoor knorretje » 06 okt 2007, 14:32

kijk hier heb ik wat aan. Sommige dingen idd al een beetje uit gevonden maar toch altijd goed om mijn bevindingen bevestigt te hebben

Maar weet je ook waar die plate en tune voor staan eigenlijk en wat die doen?? en wat is iegenlijk een goede afstelling. Alles vol open draaien is mooi maar niet altijd goed toch?
knorretje
 

Berichtdoor knorretje » 08 okt 2007, 21:51

Sorry verkeer begrepen. Ik heb even gespeeld met de linear en nu snap ik het

Bedankt voor de reactie's
knorretje
 


Keer terug naar Linears

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 82 gasten