rm 400 linear

Met hoeveel watt sta jij rond te vonken?

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

rm 400 linear

Berichtdoor bandiet » 03 okt 2007, 13:32

vraagje als jullie met je linear werkt als je die hebt moet die dan op ssb staan? of gewoon op am?
een kamaraad van me wil beweren dat de linear als er alleen am en ssb op staat dat hij dan op ssb moet staan? naar mijn doen niet en op am moet staan begin er wel wat aan te twijfelen nu? en kunnen jij me de oplossing van am of ssb uitleggen zodat ik het hem haar fijn kan uitleggen wandt hij houd stevig vol met zijn ssb. we zenden gewoon op de orginele mc band gebruik een alan 78 plus in de auto ben nu helemaal in verwaring mvg bandiet
bandiet
 

Berichtdoor beemer320i » 03 okt 2007, 16:05

op am/fm zenden is op am zetten.op ssb zenden is op ssb zetten.
De reden;als je op ssb zendt en je houd heel effe je snater tussen een zin of woord dan duurd het langer voor de relais uitklikt omdat je eigenlijk in stilte op ssb geen vermogen instuurt.
als je op ssb zou zenden als hij op am staat doet de relais constant aan/uit klikken.daarom dat hij op ssb vertraagd wordt.
Zendt je op fm uit met schakelaar op ssb en je laat je mike weer los dan duurt het een tijdje eer de relais uitklikt met geen of weinig ontvangst in die periode tot gevolg
Albrecht AE-6890/ sirio turbo-5000
Avatar gebruiker
beemer320i
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 309
Geregistreerd: 10 jul 2007, 01:49

Berichtdoor bandiet » 03 okt 2007, 16:10

bedankt dus op am had ik wel gelijk maar wist ook niet waarom maar wel dat hij op am moest vandaar de vraag :D
bandiet
 


Keer terug naar Linears

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 96 gasten