Charlie Quebec DX Group - Vrijdagavondronde - 27.385 USB

Overzicht van DX rondes in binnen- en buitenland

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Vrijdagavondronde CQ-net Midden Nederland 27.385 USB

Berichtdoor JesseN » 27 aug 2012, 00:31

Mooi verslag, Peter. Leuk om te lezen. Kun je in het bezit komen van die foto's? Ben ik toch wel benieuwd naar..
Vriendelijke groet,

Gerard
19LV173

Afbeelding
27MC en scanner radio Nederland

Meld je aan :)


Maar...... op Facebook zijn veel meer leuke groepen actief op het gebied van 27MC.

Geïnteresseerd in de zendhobby in het algemeen?

Radio Hobbyisten

----------------------------------------------------------------------

Wie rijdt er nog meer rond met een bakkie in z'n auto?

CB Mobiel

----------------------------------------------------------------------

Op zoek naar radio's of onderdelen? Hier moet je zijn:

27mc & Vergunningsvrij, Verkoop/Ruil-Hobbyisten

----------------------------------------------------------------------

En voor de serieuze zendhobbyist:

Radio zendamateurs





---

Gewerkte divisies:
1, 13, 14, 19, 21, 29, 161
JesseN
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 860
Geregistreerd: 30 mei 2011, 01:29
Woonplaats: Zuidlaren (Dr) (JO33IC)

Re: Vrijdagavondronde CQ-net Midden Nederland 27.385 USB

Berichtdoor rob kenwood » 27 aug 2012, 16:51

he peter

was idd leuk je gesproken te hebben! enne wel ff foto"s plaatsen he! :wink:
tot de volgende keer man!
19AC153


is er leven na de dood? steel me kenwood en je weet het!
rob kenwood
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 962
Geregistreerd: 12 aug 2008, 17:59
Woonplaats: gewoon thuis

Re: Vrijdagavondronde CQ-net Midden Nederland 27.385 USB

Berichtdoor plientjebr » 27 aug 2012, 21:41

Ik wil alleen even zeggen dat ik geniet van de foto's en de opgenomen gesprekken die ik via dit forum kan beluisteren.
Lijkt me machtig om het eens in het echt mee te maken!!!!!
PRACHTIG...dit wilde ik alleen maar even kwijt, veel succes en plezier.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Vrijdagavondronde CQ-net Midden Nederland 27.385 USB

Berichtdoor Remco Rozenburg » 27 aug 2012, 22:17

Het was afgelopen vrijdag inderdaad echt goed raak, we hebben er ook van genoten...we zaten met 3 man in de auto en die Richard en Aart lieten mij maar kwebbelen haha. Erg leuk om de foto's en filmpjes terug te zien, nog leuker om er actief aan mee te doen. Het is een beetje jammer van het tijdstip en het feit dat Richard nog een uurtje naar huis moest kachelen, maar dat heeft ook wel weer iets speciaals ;)

Tijd voor een goede hoge antenne Pauline, stations uit Friesland zijn wij gek op om te horen en spreken!
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Vrijdagavondronde CQ-net Midden Nederland 27.385 USB

Berichtdoor Arnold (CQ27) » 27 aug 2012, 23:08

Even op deze plek een testje om te kijken of het 'foto's in dit forum plakken' werkt.
Dat moet ik nog even uitvogelen want die moeten vanaf elders worden geupload.
Als het lukt dan zal ik een dezer dagen een verslagje schrijven en foto's toevoegen.
Krijg morgen nog een aantal foto's toegestuurd en zal die ook verwerken.

Misschien is het zelfs wel mogelijk om een link te plaatsen naar het album waar alle foto's opgezet gaan worden, maar ik weet niet of dat kan en zoja of dat dan ook lukken wil.
Is voor mij even uitzoeken, maar we komen eruit.

Het Charlie Quebec weekend was ondanks de tegenwerkende weergoden zeer geslaagd.
Wordt vervolgd.................... .

73's,
Arnold (CQ27)

Afbeelding

Locatie van het eiland in de Loosdrechtse plassen
Laatst bijgewerkt door Arnold (CQ27) op 27 aug 2012, 23:32, in totaal 2 keer bewerkt.
Arnold (CQ27)
 

Re: Vrijdagavondronde CQ-net Midden Nederland 27.385 USB

Berichtdoor Peter-dx » 27 aug 2012, 23:17

Hey Arnold, als het goed is heeft Richard ook nog foto's :D

Oja, mijn hoofd hoeft er niet op ........ :D daarom maak ik ook altijd zelf de foto's :lol:
Peter-dx
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15 jul 2011, 17:44

Re: Vrijdagavondronde CQ-net Midden Nederland 27.385 USB

Berichtdoor Arnold (CQ27) » 27 aug 2012, 23:20

Peter-dx schreef:Hey Arnold, als het goed is heeft Richard ook nog foto's :D

Oja, mijn hoofd hoeft er niet op ........ :D



Afbeelding

Peter-dx aan het QSO-en

Hoe bedoel je?
Volgens Onno was je de knapste kerel op het eiland! :lol:

Ik krijg de foto's van Richard toegestuurd en zal ze samen met m'n eigen foto's op deze site plaatsen.
Althans een selectie ervan want niemand zit op een stuk of 50 foto's te wachten.

73's,
Arnold (CQ27)
Laatst bijgewerkt door Arnold (CQ27) op 27 aug 2012, 23:32, in totaal 5 keer bewerkt.
Arnold (CQ27)
 

Re: Vrijdagavondronde CQ-net Midden Nederland 27.385 USB

Berichtdoor Peter-dx » 27 aug 2012, 23:21

oeps .... verkeerde foto .....
Peter-dx
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15 jul 2011, 17:44

Re: Vrijdagavondronde CQ-net Midden Nederland 27.385 USB

Berichtdoor kol53 » 27 aug 2012, 23:27

Peter-dx schreef:oeps .... verkeerde foto .....


Verkeerde foto? Nee hoor het klopt, ik zie een blik bier. :-)
kol53
 

Re: Vrijdagavondronde CQ-net Midden Nederland 27.385 USB

Berichtdoor Peter-dx » 28 aug 2012, 00:05

:D Nu we toch bezig zijn ..... met de charlie quebec club

Hier nog wat activiteiten van ons clubje


Link



Link
Peter-dx
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15 jul 2011, 17:44

Re: Vrijdagavondronde CQ-net Midden Nederland 27.385 USB

Berichtdoor Arnold (CQ27) » 28 aug 2012, 17:25

Charlie Quebec event 24, 25 en 26 augustus vanaf eilandje in de Loosdrechtse plassen (1)

Afbeelding

Het evenement nam eigenlijk al een aanloop vanaf donderdagnamiddag toen Onno met zijn boot pal bij mij voor de deur kwam liggen in centrum Utrecht.
Na hier wat gegeten en gedronken te hebben vertrokken we naar de boot om eens te zien wat er te werken valt met een Wilson 1000 vanaf het stalen kajuitdak.
Dat viel erg tegen vanaf dit lage punt tussen de hoge huizen en verder dan wat lokale stations, Richard Houten (CQ19), Walter Houten, Jan Nieuwegein (CQ24) en nog een handjevol kwam het niet.
De sigaren, bier en 12 jaar oude malt whisky maakten in ieder geval een hoop goed en het was een gezellige avond met leuke lokale QSO’s.
Vrijdagmiddag zou Onno vanuit Utrecht vertrekken en via de Vecht naar het eilandje op de Loosdrechtse plassen varen.

Afbeelding

Het eiland ligt in het beschermde natuur- en stiltegebied van de Loosdrechtse plassen.
Motorvaart is hier verboden dus de verwachting is dat er heel weinig QRM zal zijn.
Ik zou daar rond 18 uur ook zijn en dan eerst wat barbecue’en en de antenne’s gereedmaken voor de Charlie Quebec ronde.
Dit liep allemaal even anders want toen ik rond 17.30 uur op het eiland aankwam en Onno belde bleek hij nog voor de brug in Breukelen te liggen wachten want daar was hij net een paar minuten te laat aangekomen.

Afbeelding

Eiland (rechts) met in de verte doorvaart naar de Loosdrechtse plassen

Uiteindelijk kwam hij rond 19.30 uur op het eiland aan en gingen we eerst wat praktische zaken doornemen.
Het werd al wat bewolkt en de eerste kleine buitjes kondigden zich aan.
Vervolgens de Imax 2000 in elkaar gedraaid en op een 4-tal glasfiber stokken gezet en tegen een boom vastgemaakt.

Afbeelding

Onderkant van de antenne staat zo exact op een halve golflengte boven het wateroppervlak en dit bleek perfect te werken.
Barbecue aangemaakt en pas rond 22.15-22.30 uur waren we volledig QRV op 27.385 USB en klaar voor de wekelijkse CQ ronde.
Helaas was dit voor veel mensen te laat want al vanaf 21 uur bleken er aanroepen voor ons te zijn geweest.

Ook de Whisky Oscar club - http://www.whiskyoscar.nl - had op onze veel te laat verstuurde mail aan Boudewijn (19WO1672) over dit event adequaat gehandeld door meteen de repeater Amsterdam - live - voor hun leden op de Team Speak server te zetten en het gebeuren op te nemen in hun agenda voor het Whisky Oscar Net.
Aangezien we tussen 21-22 uur nog niet gereed waren is de server om 22 uur dan ook terecht weer gesloten.
In ieder geval dank aan Boudewijn en de Whisky Oscar club voor het snelle handelen en excuses voor onze late mail en het te laat QRV zijn.

Afbeelding

Onno in het donker achter de mike tijdens de ronde

De regenbuien namen toe en ook de wind stak op. Gelukkig was de temperatuur goed zodat het onder de parasol prima uit te houden was.
We moesten de set met een vuilniszak tegen het spatwater beschermen, maar een echte kerel geeft niet op en met voldoende bier en sigaren kwam Onno tot rond 3.30 uur de nacht wel door.
Er werd gewerkt met een Yaesu FT-897D, MD-100 tafelmicrofoon en SP-8 basisluidspreker.
Het vermogen stond gedurende de avond en nacht op 100 Watt en voor de voeding werd gebruik gemaakt van een 4-takt Kipor IG1000 generator.

Afbeelding

Aan het eind van de avond zakte de DX langzaam weg en kwamen de binnenlandse stations op wat grotere afstand prima binnen.
Het begon op het moment dat Remco met z'n medeamateurs en mobiel vanaf een landtong bij Rozenburg een strakke S 6 neerzette op de Loosdrechtse plassen.
Vanaf dit moment werden onderling de meest fantastische afstanden overbrugd en was iedereen verbaasd en enthousiast.
Verschillende stations werden door het volledig ontbreken van QRM gewerkt met een S 0 en R 4.
Er werd professioneel met elkaar omgegaan en een ieder kreeg vaak door bemiddeling van tussenliggende stations de gelegenheid en ruimte om een zo'n groot mogelijke afstand te werken, waarbij zelfs afstanden van 200 km. werden overbrugd van mobiel naar mobiel!

Afbeelding

Ik beschik hier niet over het logboek van de vrijdagavond en nacht gewerkte stations want dit ligt nog bij Onno aan boord, maar zodra ik ze ontvang zal ik het in een volgende mail publiceren.
Helaas waren er verder nog geen Charlie Quebec leden, maar gezien de slecht weersverwachting was dit ook wel logisch want om tijdens regen op een eilandje te zitten zonder enige faciliteiten is het echt afzien.
De zaterdag en zondag kwamen er meerdere leden langs en werden ook aardig wat DX verbindingen gemaakt, maar daarover in een volgende mail.

Wordt vervolgd ……………………………….

Afbeelding

73,
Arnold (CQ27)
Arnold (CQ27)
 

Re: Vrijdagavondronde CQ-net Midden Nederland 27.385 USB

Berichtdoor Abt » 30 aug 2012, 21:19

Ik ga het ook proberen, ik ben morgenavond QRV op 27.385 USB. locatie Midsland Terschelling
Abt
 

Re: Vrijdagavondronde CQ-net Midden Nederland 27.385 USB

Berichtdoor Peter-dx » 30 aug 2012, 21:32

Mous schreef:Ik ga het ook proberen, ik ben morgenavond QRV op 27.385 USB. locatie Midsland Terschelling


dat zou zeker s leuk zijn om met jou te spreken .... hoop dat de binnenlandse verbindingen het toelaten.

Er wordt horizontaal en vertikaal ontvangen ..... als het weer een beetje mee zit gaat de antenne hier maximaal uit :-)
Peter-dx
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15 jul 2011, 17:44

Re: Vrijdagavondronde CQ-net Midden Nederland 27.385 USB

Berichtdoor Peter-dx » 30 aug 2012, 21:33

Afbeelding

Arnold leuke gedaan ...... is dat jou Icom of die van mij :?:
Peter-dx
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15 jul 2011, 17:44

Re: Vrijdagavondronde CQ-net Midden Nederland 27.385 USB

Berichtdoor Remco Rozenburg » 30 aug 2012, 22:10

Deze week sla ik waarschijnlijk over, moet mijn vrouw een beetje tevreden houden
(grmbl :evil: )
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

VorigeVolgende

Keer terug naar Rondes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 49 gasten