Whisky Oscar Club 30jaar betaan Certificaat ?

Overzicht van DX rondes in binnen- en buitenland

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Whisky Oscar Club 30jaar betaan Certificaat ?

Berichtdoor 153ir012 » 09 mei 2010, 06:29

hierbij reactie op het geld vragen voor lidmaatschap dx coll
nu natuurlijk gaat er veel geld om bij de diverse dx groepen.
er gaat ook veel geld uit verzendkosten post drukken directorie
kosten homepagina voor surfer waardan ook promotie organiseren
meetings contesten of andere activaties kosten aan verbonden om dit
tebetalen qsl kaarten drukken en op voorraad diverse landen awards drukken
2 stuks is niet te betalen dus minimaal 100 of meer zelfde met qsl kaarten
diverse landen . qsl post van activaties 1 dollar is buiten europa niet genoeg meer
niet te min is het bij elke groep verschillend.
ben zelf van diverse groepen lid geweest yft ook in het bestuur werkzaam geweest
at lid geweest weggegaan van wege de regels van de at groep sd lid geweest en
wo sinds kort en al van af het begin ir lid en hq lid dus ik weet wat er speelt
maar goed ik spreek ook uit detijd dat internet nog niet bestond nu is dan ook bij de ir groep
leden lijst via email gratis.maar goed de stations die een dx groep gratis een coll geven
betalen een hoop geld uit eigen zak dat is dan wat ik wel weet.

en natuurlijk een eigen coll kan ook waarom niet kost niks geen regels waar je mee te
maakken heb is waar
keerzijde met activaties worden meestal toch de leden van een groep meestal er eerder
uit gehaald voor een contact dan iemand met eigen coll zeker als het druk is
meestal sturen deleden qsl en maken niet onnodig qrm ? voor prog nr en dan niet sturen
is ook een ieder vrij in .maar dit is wel de tendens met activaties zeker mijn ervaring
als ik een activatie doe haal ik als er propagatie is meestal ook eerst de nederlanders er uiten de bekenden van de groep
en dan andere stations en dat kan vervelend zijn zeker bij erg bijzondere prefixen
of je moet zo erg hard over de qrm komen met dik 9 dan zal het wat eerder lukken
maar nogmaals voor een ieder hoe hij de hobby wil beoefenen met wat voor coll dan ook
sucses met de dx .

en hoop jullie te werken van uit 153 divisie of waar dan ook vandaan in de wereld

andre 153 ir 012
153ir012
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 800
Geregistreerd: 08 maart 2010, 05:34
Woonplaats: Thailand

Re: Whisky Oscar Club 30jaar betaan Certificaat ?

Berichtdoor vincenttor » 09 mei 2010, 10:34

ik vind dat je jezelf wel veel tegen spreekt,
namelijk qsl post, ik doe bijna altijd een euro erbij want anders kan je tegenwoordig vaak niet eens meer een kaartje terug verwachten.
dan de qsl kaarten drukken, dit zijn de meest simpele kaarten en vaak als je per 1000 laat drukken of meer kost het nadrukkelijk minder dan dat je per oplage van 100 of 500 doet en wie weet krijg je nog wel meer korting.

dan de webhosting, dat kost tegenwoordig ook niets meer iets met 10mysql databases 30gig bandbreedte en 2.5 gig webruimte per jaar kost in nederland zelfs wat vaak een duur land is qua hosting maar 31 euro per jaar met domein naam erbij in ( en dan nog maar niet gesproken over mensen die zelf hosten , veel mensen hebben ondertussen 10 - 100 mbit thuis liggen en staat de pc dag en nacht aan, kan er wel een websiteje draaien ook ie paar mbit dataverkeerd merk je niks van)

dit is dus ok het geld niet dat word met het "lidmaatschap" betaald van 1 member dus al of niet ?

en dan komt er nog is bij dat je van een group sneller hun aan neemt tijdens een qso,
nu snap ik dit best en zal het ook vast gebeuren maar hier voor hoef je toch geen geld te betalen of zie ik het verkeerd ?
want jij krijgt toch niet meer voordeel als je iemand uit de zelfde groep als ,eerste eruit pakt of wel ?
je word niet betaald , ten slotte ben jij nog de gene die betaald voor iets wat eigenlijk gratis is.

dan heb je het over meestal sturen de leden qsl en maken niet onnodig qrm:
daar zeg ik dan weer tegen dat meestal kan je wel weg strepen want vaak zat dat ik bekende groepen hoor die totaal niet weten waar ze mee bezig zijn.
want omdat je bij een bepaalde groep "hoort" word je niet tenslotte van dag op dag nadat de betaling voltooid is beter.

of zeg ik hier nu erg vreemde dingen

iig mij zal je niet een betalende groep naam zien dragen als is het uit princiepe
want voor wat je krijgt vind ik het niet waard je betaald bijna voor gebakken lucht als je t mij vraagt
maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk

73s
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Whisky Oscar Club 30jaar betaan Certificaat ?

Berichtdoor 153ir012 » 09 mei 2010, 10:59

hierbij even antwoord retoer op je bericht
nu wat qsl kaarten betreft de meest simpele zit best verschil in van papier heb ook qsl
kaarten ontvangen net wc papier dus daar is den dege verschil in maar goed
vlagqsl kaarten gaan in grote oplage klopt.

ik weet het niet precies er bestaat ook nog zo iets van een domein naam
voor internet waar voor betaald wordt als de groep dit heeft vastgelegd

nee natuurlijk maakt ook niet uit dat als je lid van een groep ben dat je
er eerder terug ge roepen wordt voor hoef te betalen dat begrijp ik ook

ook dat ben ik met je eens maar bepaalde groepen houden wel een
of meerdere regels aan en natuurlijk iemand die lid van welke groep
dan ook is niet altijd een volmaakte operator klopt

natuurlijk de keus blijft altijd bij depersoon zonder meer om ergens lid van te worden
maar ik weet gewoon dat er een hoop komt kijkken voor de gebakken lucht
en je oprichters van een dx groep er niet rijk van worden .
weet dat er bij veel groepen een hele organisatie van vrijwilligers is
wie zorgen voor coll boek en awards en qslmanegers die hier veel werk meehebben

nogmaals ik kan je principe begrijpen heb ik ook geen probleem een
ieder doet zijn hobby hoe hij zelf wil

73
153ir012
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 800
Geregistreerd: 08 maart 2010, 05:34
Woonplaats: Thailand

Re: Whisky Oscar Club 30jaar betaan Certificaat ?

Berichtdoor Edje555 » 09 mei 2010, 11:18

Tja maar ondertussen heb ik nog steeds geen mail retour ontvangen van de Whiskey Oscar club ,gewoon te gek voor woorden als je lid bent geworden en dat koste ook nog eens 18euro.
vind erg jammer allemaal dat zo'n club niet zijn afspraken nakomen die ze beloven, er wordt op hun site niets vermeld hoe de vooruitgang staat met dit certificaat van het 30jarige bestaan en ik ben benieuwd hoeveel mensen er 1 moeten krijgen en wie hem al heeft of niet heeftr.. het zal wel met vriendjes politiek te maken hebben....als sommigen hem wel hebben gehad... ja zo kan ik ook aan mijn geld komen toch ?
Zal wel een oude knar zijn die zijn oude kenwood of yeasu moest vervangen, nou mooi toch ! gratis geld ophalen door nieuwe leden :lol:
Jammer dat mensen tegenwoorig alles doen voor geld om er zelf maar wijzer van te worden en zo een hobby voor anderen verpesten en dxclubs ongeloofwaardig maken op deze manier.
Edje555
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 13 jul 2009, 18:44

Re: Whisky Oscar Club 30jaar betaan Certificaat ?

Berichtdoor 153ir012 » 09 mei 2010, 17:07

nu edje
mijn ervaring met de wo groep is dat ik ben lid geworden en kreeg gelijk
antwoord op mijn email retoer.
en ook kreeg ik netjes email retoer toen mijn geld aangekomen was en dat
mijn pakketje naar thailand onderweg was dus vreemd dat je geen antwoord retoer
heb gehad .

nu ik verwacht niet dat een groep die al vele jaren bestaat zich verlaagd
tot het niet versturen van een award.

maar ik lees het wel als je hem heb ontvangen

73
153ir012
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 800
Geregistreerd: 08 maart 2010, 05:34
Woonplaats: Thailand

Re: Whisky Oscar Club 30jaar betaan Certificaat ?

Berichtdoor Edje555 » 14 mei 2010, 21:52

Hallo ik heb nieuws omrent het certificaat,

vanavond heeft Brano mij gebeld en mij uitglegt dat ze nog druk bezig zijn met drukken van het certificaat, de reden laten we even voor wat het is.
wel heb ik gezegd dat ik het een beetje nalatig vond om dat even niet op de site van Whiskey Oscar te zetten, maar verder wa Brano het met mij eens dat het veel te lang duurt en dat de certificaten al de deur uit moesten zijn.

dus wij gaan allen afwachten....

73's
Edje555
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 13 jul 2009, 18:44

Re: Whisky Oscar Club 30jaar betaan Certificaat ?

Berichtdoor -Mark- » 14 mei 2010, 22:39

ik zie hem wel op mijn deurmat verschijnen

o nee, heb de brievenbus aan de muur hangen :P
Afbeelding
Avatar gebruiker
-Mark-
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1842
Geregistreerd: 12 aug 2008, 23:08
Woonplaats: Limburg

Re: Whisky Oscar Club 30jaar betaan Certificaat ?

Berichtdoor Ernst » 16 mei 2010, 10:49

Zo zie je maar..
Een hele discussie met veel negatieve reacties
En vergeet niet dat de Wo uit mede hobbisten bestaat en afhankelijk is van vrijwilligers die 'het er ook maar bij doen'
Net zo als dit forum
Het werkt allemaal proffesioneel maar dit wordt ook gedaan door hobbyisten.
We zijn er aan gewend om op onze wenken bediend te worden
Omdat er altijd wel iemand klaar staat
Soms kan dat ook eens niet zo zijn
Maar zoals je ziet komt alles gewoon op zijn pootjes terecht

de wo club heeft voorzover ik weet een groot leden bestand en ken het zelfs nog vanuit mijn jeugd (een bekende van toen was Jan de wo 200 van me werkende vanuit zijn zomer qth in zeeland)

Leuk toch dat je de award toch op de deurmat gaat krijgen

maar och soms gaat er wat mis ... en kan alleen maar zeggen
toon ook een beetje respect voor die luitjes.. ze hebben immers de hobby ook tot iets groots gemaakt

m vr gr
Ernst
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: Whisky Oscar Club 30jaar betaan Certificaat ?

Berichtdoor 19AC393 gebakje » 16 mei 2010, 11:31

Ernst schreef:Zo zie je maar..
Een hele discussie met veel negatieve reacties
En vergeet niet dat de Wo uit mede hobbisten bestaat en afhankelijk is van vrijwilligers die 'het er ook maar bij doen'
Net zo als dit forum
Het werkt allemaal proffesioneel maar dit wordt ook gedaan door hobbyisten.
We zijn er aan gewend om op onze wenken bediend te worden
Omdat er altijd wel iemand klaar staat
Soms kan dat ook eens niet zo zijn
Maar zoals je ziet komt alles gewoon op zijn pootjes terecht

de wo club heeft voorzover ik weet een groot leden bestand en ken het zelfs nog vanuit mijn jeugd (een bekende van toen was Jan de wo 200 van me werkende vanuit zijn zomer qth in zeeland)

Leuk toch dat je de award toch op de deurmat gaat krijgen
maar och soms gaat er wat mis ... en kan alleen maar zeggen
toon ook een beetje respect voor die luitjes.. ze hebben immers de hobby ook tot iets groots gemaakt

m vr gr
Ernst

kan zijn dat het door hobbyisten gedaan word , maar dan moet je geen toezegingen doen omtrend het certificaat bv volgende week ontvang je hem .
bovendien zitten leden nu bijna 6 maanden te wachten op hun certificaat en dat is ondanks de hobbyisten nog veel te lang
het lijkt de belasting wel op deze manier ....
en nee ik ben geen wo lid en ik zit ook niet op een certificaat te wachten
19AC393 gebakje
 

Re: Whisky Oscar Club 30jaar betaan Certificaat ?

Berichtdoor 19WO1670 » 16 mei 2010, 13:55

het is al die triest dat ed zo over zijn andere club leden praat ,en dat de man die de certficaat zou drukken ziek is , zouden wel voor het geld een nieuwe radio kopen , en voor ouwe knar uit maken , en dat op een site waar niks mee temaken heeft

rene 19wo1670 ex 2 at353
19WO1670
 

Re: Whisky Oscar Club 30jaar betaan Certificaat ?

Berichtdoor vincenttor » 16 mei 2010, 14:09

een site waar niks mee te maken heeft ?

klopt niet helemaal denk, maar buiten dat het gaat hier over van alles en nog wat dus ook over dx groups lijkt mij.
en zijn reactie begrijp ik best want hoe zou jij reageren....
het is net als bij die grote bedrijven word je van het kastje naar de muur gestuurd en dat kan zo weken door gaan lekker mensen voor de gek houden en aan het lijntje houden.

doe gewoon niet zo moeilijk en zeg waar het op staat of zeg ik iets geks....
niet elke week zeggen ja die is ziek. printer is kapot, postzegels zijn op zo kan ik nog wel even door gaan hoor.
en ik wil helemaal niks slechts zeggen over WO groep maar wel een beetje jammer , dacht dat ze daar onderhand toch allemaal wel volwassen zijn en normaal met elkaar kunnen omgaan i.p.v. smoesjes ophangen.
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Whisky Oscar Club 30jaar betaan Certificaat ?

Berichtdoor 19WO1670 » 16 mei 2010, 14:32

dus je vind iemand die ziek is een smoesje , en dat er mag gezegt worden dat iemand die het goed bedoelt een ouwe knar is en dat ze wel voor dat geld een nieuwe radio zouden kopen , ik vind het groffe beschuldingen

rene
19WO1670
 

Re: Whisky Oscar Club 30jaar betaan Certificaat ?

Berichtdoor Edje555 » 16 mei 2010, 15:43

19WO1670 schreef:dus je vind iemand die ziek is een smoesje , en dat er mag gezegt worden dat iemand die het goed bedoelt een ouwe knar is en dat ze wel voor dat geld een nieuwe radio zouden kopen , ik vind het groffe beschuldingen

rene


Beste man maak je niet druk.... , als je goed kijkt staat er in de berichten een smily achter dus het is ook niet gemeend bedoeld, bovendien verplaats je eens in leden van zuidholland die Brano niet of amper kunnen ontvangen mischien heeft hij wel tijdens een ronde het vermeld over het certificaat maar dat hebben wij niet ontvangen helaas.
er zijn namelijk ook 1001 mogelijkheden om te communiceren , internet een nieuwsbrief,telefoon etc etc, maar waarom staat het dan niet op de whiskey oscar site vermeld ?? daar is die site toch voor om met je leden te communiceren en op de hoogte te houden omrent nieuwtjes ditjes en datjes...
hoe moesten wij dan weten dat er iemand ziek ?? als er nergens iets wordt vermeld ? of verteld.
maar goed Brano heeft gebeld en we zijn nu op de hoogte, jammer dat het zo laat moest maar we weten iedergeval dat het certificaat vertraging heeft opgelopen en dat het heus in de bus gaat komen voor leden..

73's
Edje555
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 13 jul 2009, 18:44

Re: Whisky Oscar Club 30jaar betaan Certificaat ?

Berichtdoor 19AC393 gebakje » 16 mei 2010, 15:48

ik heb de volgende reden gehoord waarom het certificaat er nog niet is :
het ligt bij de drukker
het is onderweg
er is iets fout gegaan bij de drukker
er is iemand ziek
de certificaten moeten uit belgiee komen
persoonlijke gegevens zijn nog niet bekend
en dat over een tijds bestek van pak hem beet 6 maanden
tevens word er tijdens de ronde geen woord gerept over het certificaat en waarom het vertraagd is , ook zijn leden leden niet op de hoogte gebracht over
eventueel vertraging
op-mails word niet gereageerd en/of erg laat


kan zijn dat ik er nog een paar vergeet ,
ik vind dit een byzondere rare en verdacht probleem / situatie
eigelijk heb ik hier niets over te zeggen omdat ik niets met de wo heb , tot dat deze discussie op dit forum gestart werd , en ja op dit forum horen ook onderwerpen over dx club`s
19AC393 gebakje
 

Re: Whisky Oscar Club 30jaar betaan Certificaat ?

Berichtdoor vincenttor » 16 mei 2010, 16:29

19WO1670 schreef:dus je vind iemand die ziek is een smoesje , en dat er mag gezegd worden dat iemand die het goed bedoelt een ouwe knar is en dat ze wel voor dat geld een nieuwe radio zouden kopen , ik vind het grove beschuldigingen

rene


Nou ja kijk als je ziet wat gebakje even opnoemt.
En als je de moeite had genomen het hele topic ondertussen te lezen en in je op te nemen.
Tja dan begin je toch vanzelf na te denken is er wel iets van waar want ja ik denk dat de meeste mensen die zich niet graag in de maling laten nemen toch hetzelfde beginnen te denken dat er iets aan de hand is(geïrriteerd raken om steeds opzij geschoven te worden).

Zeg gewoon ze zijn nog niet gemaakt klaar uit !
spijt ons hebben geen tijd we zijn ook maar vrijwilligers ( die overigens geld in t potje krijgen, vrijwilligers werk zeggen ze dan :lol: ).
Maar goed je mag denken en zeggen wat je wil natuurlijk ik hou je niet tegen.
Ik zeg alleen wat ik er van vind en zo alles bij elkaar op te sommen komt het er bij mij op neer dat het 1 ongeregelde puinhoop is althans qua het certificaten gebeuren verder zou ik het niet weten.

En nu klaar want kan nog wel uren door gaan hoor mij heb je er niet mee, discussies voeren is een geweldig iets vind je niet ? :roll:
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

VorigeVolgende

Keer terug naar Rondes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten