Vast cbforum kanaal

Overzicht van DX rondes in binnen- en buitenland

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Vast cbforum kanaal

Berichtdoor Marco_RotterdamseVos » 04 aug 2009, 17:40

Misschien is het wel een leuk idee om als cbforum.nl een kanaal te kiezen op de 27Mhz ?
Bijvoorbeeld op FM een kanaal en op de SSB band op een frequentie zodat leden elkaar kunnen proberen
op te roepen dmv hun naam op het forum..?
Dus zoals 27.555Mhz maar dan een freq. voor leden van cbforum (bv. 26.000Mhz)

En bij werken een berichtje achter te kunnen laten in een board op het forum ?
Lijkt mij wel leuk :D
Marco_RotterdamseVos
 

Re: Vast cbforum kanaal

Berichtdoor Johanh2o » 04 aug 2009, 17:51

ja leuk idee maar dan wel gewoon fm zodat iedereen er kan komen ...

ik vind het zowiezo jammer dat ik niet mee kan doen met de cbronde op vrijdag avond op 27.555.
Johanh2o
 

Re: Vast cbforum kanaal

Berichtdoor george » 04 aug 2009, 18:54

http://www.cbforum.nl/viewtopic.php?f=49&t=3469

volgens mij is dit al gebeurt zo'n jaar geleden
george
 

Re: Vast cbforum kanaal

Berichtdoor Marco_RotterdamseVos » 05 aug 2009, 15:52

Ja da's meer op een bepaalde dag in de week.
En dat topic of zo off-topic gegaan dat ik geen zin heb om alle 11 pagina's te lezen.

Ik doel meer op een vast cb-forum kanaal waar je af en toe eens op kan gaan zitten en iemand te pakken proberen te krijgen.
Wat gewoon 7 dagen per week kan.
Marco_RotterdamseVos
 

Re: Vast cbforum kanaal

Berichtdoor george » 05 aug 2009, 19:27

MarcoAlexanderpolder schreef:Ja da's meer op een bepaalde dag in de week.
En dat topic of zo off-topic gegaan dat ik geen zin heb om alle 11 pagina's te lezen.

Ik doel meer op een vast cb-forum kanaal waar je af en toe eens op kan gaan zitten en iemand te pakken proberen te krijgen.
Wat gewoon 7 dagen per week kan.


Nou ik zit gewoon standaard op 38 te toeteren en dan hoor ik van zelf wel reactie

dus ik zou zeggen luister iedere avond uit op de 27.385 ( kanaal 38 ) Het kanaal waar je Den Helder en omstreken kan horen


Groetjes George Den Helder
george
 

Re: Vast cbforum kanaal

Berichtdoor Edje555 » 09 aug 2009, 10:43

Hallo allemaal,

Het idee om een vaste ronde te houden is opzich wel een goed idee alleen kan dit beter niet per regio afgesproken worden omdat niet iedereen noordholland kan ontvangen op bijv.ch38

Waarom wordt er geen vaste coordinator per regio aangesteld die op een kanaal bijvoorbeel een nieuws lezing geeft en een ronden met vragen doet, zo is het voor iedereen haalbaar per regio en later kunnen via mail de gegeven of vragen of nieuwtjes door gegeven worden op het CBForum per regio.

Dus hierbij wil ik mij best ter beschikking stellen om hier regio zuidholland op kanaal 10 (27.07500) daar een vaste ronde houden op Vrijdagavond of Zaterdagavond of anders Zondagavond, maar dat ligt aan de gebruikers zelf die deel willen nemen aan deze ronden

mischien een idee ?

lijk mij wel raadzaam om moch het doorgaan om hier een eindtrapje neer te zetten van c.a 100Watt om luid en duidelijk zuidholland te bestrijken.

73's
Edje555
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 13 jul 2009, 18:44

Re: Vast cbforum kanaal

Berichtdoor george » 09 aug 2009, 15:07

Edje555 schreef:Hallo allemaal,

Het idee om een vaste ronde te houden is opzich wel een goed idee alleen kan dit beter niet per regio afgesproken worden omdat niet iedereen noordholland kan ontvangen op bijv.ch38

Waarom wordt er geen vaste coordinator per regio aangesteld die op een kanaal bijvoorbeel een nieuws lezing geeft en een ronden met vragen doet, zo is het voor iedereen haalbaar per regio en later kunnen via mail de gegeven of vragen of nieuwtjes door gegeven worden op het CBForum per regio.

Dus hierbij wil ik mij best ter beschikking stellen om hier regio zuidholland op kanaal 10 (27.07500) daar een vaste ronde houden op Vrijdagavond of Zaterdagavond of anders Zondagavond, maar dat ligt aan de gebruikers zelf die deel willen nemen aan deze ronden

mischien een idee ?

lijk mij wel raadzaam om moch het doorgaan om hier een eindtrapje neer te zetten van c.a 100Watt om luid en duidelijk zuidholland te bestrijken.

73's



dit is wel een puik idee.

ik stem voor.


groetjes george den helder
george
 

Re: Vast cbforum kanaal

Berichtdoor groene seat » 18 aug 2009, 18:32

helemaal voor :mrgreen:
groene seat
 

Re: Vast cbforum kanaal

Berichtdoor Ernst » 05 okt 2009, 17:06

ik ook voor :)
alleen zou ik voor ssb ook een kanaal kiezen wat binnen de Eu norm valt
Er zijn zat stations met ssb....... maar dan goedgekeurd.... die groep zou voor de lange afstand dan ook gedupeerd zijn
En ivm het AT ook wel een stk plan ... andes hoeven ze op het afgesproken tijdstip alleen met een blocknote op schoot te zitten om ietdereen ff te noteren :)
Eigenlijk is het forum zo groots van opzet en geniet zoveel bekendheid.... zouden we dan ook niet een beetje het goede voorbeeld moeten geven en dit soort rondes legaal houden?
:wink:
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: Vast cbforum kanaal

Berichtdoor george » 09 okt 2009, 17:27

Ernst schreef:ik ook voor :)
alleen zou ik voor ssb ook een kanaal kiezen wat binnen de Eu norm valt
Er zijn zat stations met ssb....... maar dan goedgekeurd.... die groep zou voor de lange afstand dan ook gedupeerd zijn
En ivm het AT ook wel een stk plan ... andes hoeven ze op het afgesproken tijdstip alleen met een blocknote op schoot te zitten om ietdereen ff te noteren :)
Eigenlijk is het forum zo groots van opzet en geniet zoveel bekendheid.... zouden we dan ook niet een beetje het goede voorbeeld moeten geven en dit soort rondes legaal houden?
:wink:



Maar AT let niet zo heel erg meer op de 11 meter band en de ruimte er omheen
zolang je geen overlast bij je nabije omgeving vweroorzaakt is er geen probleem.

dus daar hoef je je njioet druk over temaken
natuurlijk blijft het een misdrijf als je er aan mee doet.

groetjes george uit den helder
george
 

Re: Vast cbforum kanaal

Berichtdoor Ernst » 11 okt 2009, 18:43

Maar AT let niet zo heel erg meer op de 11 meter band en de ruimte er omheen
zolang je geen overlast bij je nabije omgeving vweroorzaakt is er geen probleem


dat snap ik ook wel
maar om dit forum als basis te gebruiken voor dit soort activiteiten ... beter gewoon legaal
zodat iedeeen er deel aan kan nemen.... en niet geforceerd wordt om dan toch maar illegaal te gaan zenden... zitten zat meelezers met legale ssb radio's
Dus als je wat wilt ondernemen doe het dan op de goede manier... dat is wel zo sportief toch :)
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: Vast cbforum kanaal

Berichtdoor RamsesIV » 06 nov 2009, 15:02

Yep, helemaal mee eens. Als je een zo grote groep geïnteresseerden aanspreekt, moet je ook met de verantwoordelijkheden kunnen omgaan. FM en legaal kanaal is toegankelijk voor alle CB'ers, SSB is misschien ook legaal maar weer minder toegankelijk voor allen.
Ik vind het een leuk plan, spijtig genoeg zal ik er niet aan kunnen meedoen omdat ik dan ook mijn output vermogen moet gaan opkrikken (en dat doe ik niet).
RamsesIV
 

Re: Vast cbforum kanaal

Berichtdoor george » 10 nov 2009, 13:58

RamsesIV schreef:Yep, helemaal mee eens. Als je een zo grote groep geïnteresseerden aanspreekt, moet je ook met de verantwoordelijkheden kunnen omgaan. FM en legaal kanaal is toegankelijk voor alle CB'ers, SSB is misschien ook legaal maar weer minder toegankelijk voor allen.
Ik vind het een leuk plan, spijtig genoeg zal ik er niet aan kunnen meedoen omdat ik dan ook mijn output vermogen moet gaan opkrikken (en dat doe ik niet).


SSB is in mijn ogen legaal. Zolang je maar binnen de legale 11 meter band (40ch cept) blijft zitten.
er zijn volgens mij genoeg cb-ers op de 11 meter band die daar kunnen en misschien graag willen testen en uitkomen.

Bij mij staat de ontvanger standaard op 27.3850 zowel USB als FM modulatie.Ook hier in de lokatie Den Helder is er best wel veel vraag naar USB modulatie.
En zolang er niemand standby is op de USB of LSB zal er ook nooit iets van activiteit komen.

Dus kom toch allemaal is een keer langs op kanaal 38 en probeer het met de locatie Den Helder
op de FM of op de USB.

Groetjes George Den Helder
george
 

Re: Vast cbforum kanaal

Berichtdoor Columbus » 10 nov 2009, 17:59

Alternatief is er natuurlijk ook nog gewoon: via de Teamspeak server van Delta-India-Golf DX-groep bijvoorbeeld. Die brengen al enige jaren alle radioliefhebbers bij elkaar, of het nu 27mc'ers zijn, luisteramateurs of zendamateurs.

Als je het vraag is er waarschijnlijk grote kans om daar een speciale 'CBForum room' aan te mogen maken.

meer info via http://www.dlza.nl
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: Vast cbforum kanaal

Berichtdoor Turfsteker 19MTS001 » 29 dec 2009, 04:36

RamsesIV schreef:Yep, helemaal mee eens. Als je een zo grote groep geïnteresseerden aanspreekt, moet je ook met de verantwoordelijkheden kunnen omgaan. FM en legaal kanaal is toegankelijk voor alle CB'ers, SSB is misschien ook legaal maar weer minder toegankelijk voor allen.
Ik vind het een leuk plan, spijtig genoeg zal ik er niet aan kunnen meedoen omdat ik dan ook mijn output vermogen moet gaan opkrikken (en dat doe ik niet).
waarom niet? geef gassss u leeft maar 1keer. hahaha leuk idee dit. ook de ssb werkt het intussen al allemaal? ben net lid en las dit even door.
Turfsteker 19MTS001
 

Volgende

Keer terug naar Rondes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten